lu.se

Campus Helsingborg

Lunds universitet

Denna sida på svenska This page in English

Helsingborg som varumärke diskuteras på Helsingborg Live

2019-01-23

Liksom andra svenska städer arbetar Helsingborg aktivt med sitt varumärke, utifrån en vision om Helsingborg 2035. Varumärket Helsingborg ger upphov till många känslor, associationer och tankar. Företag, organisationer, myndigheter, kommuner och privatpersoner bidrar till att forma bilden av platsen. Men vilket Helsingborg vill vi egentligen visa upp och stämmer den bilden överens med verkligheten?

Tisdagen den 5 februari är det dags för den öppna talkshowen Helsingborg Live. Vi pratar om aktuella samhällsfrågor och hoppas att du vill vara med.

Programmet på scenen pågår mellan kl. 18.00–19.30. Vi öppnar dörrarna för mingel och prat redan kl. 17.00. Det bjuds på enklare tilltugg och möjlighet att köpa förfriskningar i baren. Efter programmets slut finns det möjlighet att stanna kvar och mingla en stund för den som vill fortsätta samtalet.

Alla är välkomna! Eventet är kostnadsfritt, men kräver att du registrerar dig.

Anmäl dig på Helsingborglive.se

Kvällens panel

Cecilia Cassinger
Forskare i strategisk kommunikation vid Lunds universitet. Cecilia forskar om strategisk kommunikation inom den gemensamma sektorn med särskilt fokus på platsvarumärken.

Johan Malmberg
Kulturredaktör på Helsingborgs Dagblads kulturredaktion.

Simon Wikstrand
Enhetschef för marknadskommunikation i Helsingborgs stad.

Heidi Avellan
Kvällens moderator och politisk chefredaktör på Helsingborgs Dagblad och Sydsvenskan.


Helsingborg Live är en öppen talkshow, som arrangeras i samarbete mellan Campus Helsingborg, Helsingborgs Dagblad och Helsingborgs stad.