Digital karriär på Cloetta
Mikael Blomqwist har en kandidatexamen i strategisk kommunikation och digitala medier. Idag arbetar han som Digital project leader på Cloetta i Malmö.

Vilken är din roll på Cloetta?
– Jag är projektledare på marknadsavdelningen och ansvarar för alla digitala delar av våra marknadsaktiviteter.
- Jag arbetar med samtliga varumärken inom företaget och driver både den digitala kommunikationen i sociala medier och projektleder mot våra byråer i samband med kampanjer. Jag ansvarar även för omvärldsbevakning och skapar strategier och planer för den digitala kommunikationen.
Vad har du för nytta av din utbildning?
– Jag har haft stor nytta av min utbildning eftersom den har gett mig en grundläggande förståelse för hur ett effektivt kommunikationsarbete bedrivs.
- Det bästa med utbildningen var att få ett kritiskt förhållningssätt och inse att det finns inte ”ett sätt” som är rätt. När man arbetar med kommunikation finns det många olika vägar att gå, därför måste man anpassa sig till den aktuella situationen och se vad som är bäst utifrån rådande förutsättningar.