PODD: Sanningen tar lång tid - lögnen bara några minuter

Publik vid en scen. Foto.

Kan sanningen övervinna lögnen? Under supervalåret kommer vi alla att utsättas för försök att sanningen vrids för att passa någon annans världsbild och intressen, frågan är vems? Och vad kan det leda till?

Den 29 februari arrangerade vi HBG Live med temat desinformation och supervalåret 2024. I det här avsnittet får vi ta del av samtalet på scen mellan Jesper Falkheimer, forskare på Lunds universitet, Anne Lagercrantz, vice VD  på SVT och Jonas Berg, säkerhetschef i Helsingborgs stad. Samtalet leds av Heidi Avellán, politisk chefredaktör på Helsingborgs Dagblad och Sydvenskan.

Bakom podcasten står Campus Helsingborg, Lunds universitet i samarbete med Helsingborgs Dagblad.

Lyssna här:

HBG Live Sanningen tar lång tid - lögnen bara några minuter