Utställning under Hållbarhetsveckan

En karta över Lund med de olika hållbarhetsmålen utsatta på olika platser, i vänstra översta hörnet Hållbarhetsveckans logga. Illustration.

Idag startar Hållbarhetsveckan, det är ett årligt event där Lunds universitet och Lunds kommun bjuder in till en vecka med aktiviteter kring hållbarhet.

Under veckan varvas diskussion och aktion, allvarliga frågeställningar och hoppfulla framtidsvisioner. Flera forskare verksamma på Campus Helsingborg deltar i olika programpunkter. Kan du inte vara på plats finns det webbinarium och poddar att ta del av.

Ta del av hela programmet här - hallbarhet.lu.se

På spaning efter de Globala målen - utställning på biblioteket

Mellan den 8-12 april kan du ta del av en utställning som Biblioteket på Campus Helsingborg anordnar om de globala målen, specifikt om mål 12: Hållbar konsumtion och produktion och mål 3: God hälsa och välbefinnande. De har intervjuat forskare från olika institutioner på Campus Helsingborg om hur deras forskning relaterar till dessa globala mål. I utställningen presenteras forskarnas svar och även deras egna boktips på området.