5 anledningar att välja en utbildning på Campus Helsingborg

Studenter gåendes på rad utomhus. Foto.

Har du inte bestämt dig var du ska börja studera i höst? Gör som 4000 andra studenter och välj en utbildning på Campus Helsingborg! Här kan du utbilda dig till socionom och högskoleingenjör eller studera strategisk kommunikation, service management, modevetenskap eller läsa kurser i juridik.

1. Utbildning i världsklass

Campus Helsingborg är en del av Lunds universitet, ett av världens 100 bästa lärosäten. Du kommer med andra ord att få en examen från ett prestigefyllt lärosäte samtidigt som du under studietiden kan njuta av de många fördelar som finns i Helsingborg. Vem vill inte plugga med utsikt över Öresund och Danmark?

2. Familjär stämning

Campus Helsingborg är litet och familjärt. Hon oss studerar 4000 studenter. Stämningen är vänlig, kreativ och familjär. Du kommer ha lätt att lära känna vänner, lärare, forskare och knyta kontakter med framtida arbetsgivare.

3. Fantastiskt läge

Läget är ganska oslagbart. Stränderna är många, långa och vita och det tar fem minuter att cykla ner till havet från de flesta platser i stan. Lika kort är det till de vackra parkerna.

4. Knyt kontakter

Som student finns det flera sätt att få kontakt med näringslivet. Campus Vänner är en organisation du snabbt kommer få kontakt med, de fungerar helt enkelt som en bro mellan universitetet och näringslivet.

5. Tredje bästa studentstad

2023 utnämndes Helsingborg till landets tredje bästa studentstad! Ett aktivt studentliv och enkelt att få studentlägenhet är bara två av alla anledningar.